مصاحبه آرشیو خبر ها
ایسکو و اسکار را دوست دارم؛ من فوق العاده‌ ام!

ایسکو و اسکار را دوست دارم؛ من فوق العاده‌ ام!

سرمربی بیانکونری طی مصاحبه ای متفاوت از چگونگی کار مربیان فوتبال و موضوعاتی که باید با آن ها کلنجار بروند، صحبت کرد.

ماسیمیلیانو آلگری می گوید در دوران بازیگری خود یک بازیکن بسیار متوسط و معمولی بود، اما هرگز از این بابت ناراحت نیست چرا که همین موضوع باعث شد که به فکر مربی گری بیفتد. او درباره مسائل مختلف دیگری نیز صحبت کرد. آلگری در ابتدای مصاحبه خود گفت:

"بازیکنی بسیار معمولی بودم و از این بابت متاسف نیستم. در سال 2000 در پسکارا بازی می کردم، 32 سالم بود، در یکی از جلسه های تمرینی طول زمین بازی برایم به اندازه طول یک باند فرودگاه به نظر می رسید! همانجا بود که تصمیم گرفتم بازنشسته شوم."

"کمی بعد به ذهنم رسید که به مربی گری بپردازم چرا که در بحث های فوتبالی زیادی شرکت می کردم و به خوبی از ایده های فوتبالی خودم دفاع می کردم. پس از خودم پرسیدم، چرا سعی نکنم این ایده ها واقعا برای خودم اتفاق بیفتد؟"

"قدرت و صلابت یک مربی خوب به توانایی مقابله با رویداد های غیر منتظره و غیر قابل پیشبینی است. شما می توانید تیم خود را برای بازی آماده کنید، ولی هرگز قادر به پیشبینی بازی و اتفاقات پیرامون آن نیستید. خودم دوست دارم که برای مثال یک ایده ابتدایی درباره ترکیب تیمم در بعد از ظهر جمعه ارائه دهم، سپس روز یکشنبه تغییراتی جالب و عجیب در آن اعمال کنم و تیم را به زمین بفرستم. بهترین زمان برای آغاز کار و فکر کردن 7:30 صبح است، اگر چه با علایق خودم بسیار تناقض دارد!"

"آخرین باری که چنین اتفاقی افتاد بازی با رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود. با مصدومین تیم مشکلاتی داشتیم، به فکرم رسید که استورارو به زمین برود و در عوض وظایف تهاجمی ویدال افزایش یابد. دیگران گفتند تو دیوانه ای، اما من گفتم تو فوق العاده ای!"

آلگری در ادامه گفت که حفظ ثبات در یوونتوس با توجه به تغییرات بسیار زیاد این تیم در فصل نقل و انتقالات، کمی سخت به نظر می رسد:

"بدون کارلوس توز و آندره آ پیرلو، یووه باید تغییر کند و روش های جدید را امتحان کند. من بازیکنانی را دوست دارم که می توانند گاهی اوقات بازی را تک نفره جلو ببرند، بازیکنانی که تعادل خوبی در تاکتیک تیم ایجاد می کنند و همچنین توانایی های فردی خیلی خوبی دارند."

"بازیکنانی مثل ایسکو و اسکار را دوست دارم. در بین ایتالیایی ها می توانم به دومنیکو براردی و فدریکو برناردسکی اشاره کنم."

طرفداران یوونتوس در هنگام ورود آلگری به این تیم ناراضی بودند و به این تصمیم اعتراض می کردند، اما در پایان فصل همه چیز تغییر کرد...

"من فکر می کنم از نظر جاه طلبی و انگیزه برای پیروزی هیچ تفاوتی بین من و کنته وجود ندارد. او سه اسکودتو را فتح کرد، اکنون من پنجمین اسکودتو پیاپی را می خواهم. من پیشنهاد مربی گری یوونتوس را قبول کردم تا به مردم اثبات کنم درباره ام اشتباه می کنند، البته هنوز هم شک هایی وجود دارد که باید برطرف شوند."

"برای مثال وقتی شب ها می خواهم مقابل تلوزیون بازی های حریفان را آنالیز کنم، بی هوش می شوم! تنها 5 دقیقه کافیست تا به رخت خواب بروم، هم کارانم این کار را بهتر از من انجام می دهند!"


" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: